poniedziałek, 30 maja 2011

6 sprawdzonych sposobów, aby użytkownik szybko opuścił twoją stronę internetową.

Zaintrygowany artykułem "What Makes You Leave A Website" opublikowanym na blogu www.smartpassiveincome.com postanowiłem zebrać większość powodów jakie pojawiły się w komentarzach pod wpisem. Dane te są szczególnie cenne ponieważ jasno określają preferencje użytkowników. 

Nie stosując się do poniższych rad, stworzymy witrynę przyjazną dla czytelnika/klienta, zwiększając prawdopodobieństwo na jej powtórne odwiedzenie.

Jak odstraszyć użytkownika? 

1.Przedstaw mu na powitanie ofertę sprzedaży.

Ludzie nie lubią być sterowani ani manipulowani. Chcą by przedstawiono im korzyści płynące z posiadania oferowanych dóbr. Jeśli zostaną one ukazane w sposób nienachalny (niekoniecznie moralny) istnieje większa szansa na pozytywny odbiór naszej oferty. Daje to lepszy efekt niż wykorzystanie prymitywnej sugestii w stylu "Niesamowita okazja! Kup teraz, taka oferta więcej się nie powtórzy". Dajmy im czas na przemyślenia i podjęcie słusznej decyzji.

2. Nie aktualizuj strony.

Jeśli użytkownik poszukujący informacji odwiedzi stronę/bloga na której ostatni post umieszczony był kilka lat temu, nie będzie usatysfakcjonowany i prawdopodobnie nie wróci tam  po raz drugi. Chcemy być na bieżąco, chcemy mieć poczucie, że wpisując adres dostaniemy jakiegoś świeżego i interesującego newsa. Wymaga to ciągłego zaangażowania i pracy autora.

3. Nie informuj jakie treści znajdują się na stronie.

W czytelnym miejscu należy umieścić informację ze słowami kluczowymi, które pomogą we wstępnej orientacji na naszej witrynie. Powinno to być miejsce na którym skupia się wzrok zaraz po załadowaniu strony. Nie utrudniaj życia internaucie, tylko kilka kliknięć dzieli go od konkurencji. Dobry tytuł także może dużo pomóc.

Warto także pamiętać, że każdy szuka jakiejś informacji i nie ma zamiaru czytać wypracowań aby ją znaleźć. Pamiętaj o krótkich paragrafach (maksymalnie 10 linijek), rysunkach, diagramach. Pisz poprawnie, gramatycznie, bez slangu. Wszystkie te "drobiazgi" mają znaczenie.

4. Strona musi zawierać wszystkie możliwe kolory w palecie barw oraz gadżety.

Aby zatrzymać internautę na stronie musimy zadbać o przejrzystość i intuicyjną nawigację na naszej witrynie. Warto zainteresować się odpowiednim tagowaniem treści, formatowaniem obrazów, właściwym doborem kolorów, podstawami designu. Użytkownik musi w przeciągu kilku sekund odnaleźć szukaną informację. 

Należy także usunąć wszystkie gadżety i skrypty, które nie zwiększają użyteczności strony. Prostota w tym przypadku jest najbardziej elegancka i pożądana.

Tworząc projekt witryny warto opierać się na statystykach odwiedzin (np. Google Analytics). Każda grupa odbiorców inaczej postrzega rzeczywistość. Strona będzie miała inny layout i inne kolory, gdy skierowana zostanie do młodzieży, a inny dla lekarzy.

5. Niech inni automatycznie poznają twoje gusta muzyczne.

To była jedna z najczęściej wymienianych skarg. Jeśli chcesz, aby użytkownik w mgnieniu oka skierował kursor w prawy górny, róg ekranu powitaj go automatycznie uruchamiającą się muzyką lub klipem wideo. Nic bardziej nie irytuje, niż kłopoty ze znalezieniem guzika wyłączającego dźwięku. Znajdź inny sposób oddziałania na ten zmysł, ponieważ nieumiejętnie wykorzystany w ogromnej większości przypadków zadziała na twoją niekorzyść.

6. Reklama jest dźwignią handlu. Biegnij po trupach do celu.

Umieszczając interesujący content, zwiększamy ruch na stronie. Naturalną rzeczą jest chęć czerpania korzyści finansowych z dobrze wykonywanej pracy. Pamiętajmy jednak jak uciążliwe są wyskakujące okienka pop-up lub pop-under. U wielu osób ich występowanie determinuje dalsze wizyty na stronie.

Warto zadbać o wyraźne oddzielenie sekcji z reklamami na naszej stronie, kierując się zasadą, że nigdy nie powinny one zajmować więcej niż 30% ekranu oraz nie przeszkadzać w płynnym przeglądaniu witryny. Unikajmy też reklam o charakterze soft-porn, gdyż część internautów jest uczulona na tego typu marketing.

Z pozoru banalne i oczywiste, jednak większość błędów jest stale popełniania. Prostym sposobem jest zmiana sposobu myślenia - wyobraź sobie, że to ty odwiedzasz po raz pierwszy stronę. Jak się czujesz? Czy od samego początku szukana treść jest łatwo dostępna? Czy strona zachęca cię wizualnie do dłuższego pozostania?

3 komentarze:

  1. Nie mówi się "w przeciągu kilku sekund". Przeciąg to taki wiatr, który powstaje w domu, gdy trzymasz otwarte okna z obu stron. Dlatego sformułowanie "w przeciągu jakiegoś czasu" nie ma sensu. Czas nie ma swojego przeciągu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Casino in Biloxi, MS - MapyRO
    Search, compare and chose the 인천광역 출장안마 closest casino to Biloxi. 구미 출장마사지 The Casino at the Riverboat Casino is owned by the 안산 출장안마 Boyd Gaming Corporation and operated by 울산광역 출장안마 the Boyd  Rating: 4 · ‎9 reviews 전라남도 출장안마

    OdpowiedzUsuń